Page 196 - Manual_de_Seguranca_Viaria
P. 196

CAPÍTUL O   0 6   –   r eferên C i A s   bib L i O gr áfi CA s




                  [13]   SÃO PAULO, Departamento de Estradas de Rodagem (DER/SP). Instrução de Projeto: Notas
                       técnicas de Projeto Geométrico (NT–DE–F00/001). São Paulo, Brasil, ago. 2006

                  [14]   ESTADOS UNIDOS, American Association of State Highway and Transportation Officials
                       (AASHTO). Policy on Geometric Design of Highways and Streets. 7ª edição. Washington, DC,
                       Estados Unidos, 2018

                  [15]   BRASIL, Departamento Nacional de Infraestrutura de Transportes (DNIT). Manual de Projeto
                       e Práticas Operacionais para Segurança nas Rodovias. Rio de Janeiro, Brasil, 2010
                  [16]  áfriCA, African Development bank; Transport and iCT Department (OiTC). Road Safety
                       Manuals for Africa: New Roads and Schemes: Road Safety Audit. Tunísia-belvedere, áfrica,
                       2014

                  [17]   NETO, Waldemiro de Aquino Pereira; WIDMER, João Alexandre. Compatibilidade das faixas
                       de mudança de velocidade para o tráfego de veículos pesados em rodovias brasileiras.
                       TRANSPORTES, v. 16, n. 2, p. 32–40. dez. 2008

                  [18]  FITZPATRICK, Kay. Evaluation of Design Consistency Methods for Two-Lane Rural
                       Highways, Executive Summary. Federal Highway Administration, Department of
                       Transportation. Estados Unidos, 2000

                  [19]  Interactive Highway Safety Design Model (IHSDM) FAQs: IHSDM and Highway Safety Manual
                       (HSM). U.S. Department of Transportation; Federal Highway Administration. 04 jan. 2023.
                       Disponível em: https://highways.dot.gov/research/safety/interactive-highway-safety-
                       design-model/software-hsm-faqs. Acesso em: 07 jun 2023

                  [20]  THEEUWES, Jan. Self-explaining roads: What does visual cognition tell us about designing
                       safer roads? Cognitive research: principles and implications, v. 6, n. 1, p. 1-15, 2021

                  [21]  JUREWICZ, Chris et al. Road Geometry Study for Improved Rural Safety. Austroads LTD,
                       Austrália, 2015
                  [22]  Organização Pan-americana da Saúde, Organização Mundial da Saúde (Escritório Regional
                       para as Américas). Salvar VIDAS - Pacote de medidas técnicas para a segurança no
                       trânsito. Brasilia, D.F., Brasil, 2018

                  [23]  ESTADOS UNIDOS, American Association of State Highway and Transportation Officials
                       (AASHTO). Safety Manual. 1ª edição. Washington, DC, Estados Unidos, 2010

                  [24]  GARBER, Nicholas J. et al. The Safety Impacts of Differential Speed Limits on Rural
                       Interstate Highways. Turner-Fairbank Highway Research Center, Federal Highway
                       Administration, Department of Transportation. Estados Unidos, 2005

                  [25]  Organização para Cooperação e Desenvolvimento Econômico (OCDE), International Transport
                       Forum (ITF). Speed and Crash Risk. 2018

                  [26]  ELVIK, Rune et al. The Handbook of Road Safety Measures. 2ª edição. Reino Unido, 2009
                  [27]  ESTADOS UNIDOS, Transportation Research Board. Highway Capacity Manual. Washington,
                       D.C., Estados Unidos, 2000




                                                                                                            195

                                                                          MANU AL  DE  SE GUR ANÇA  VIÁRIA
                                                                                                         DER / SP
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201